برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

سوپروایزر بالینی سرپرست پرستاری (سوپروایزر) مرکز آموزشی، درمانی، بهداشتی، توانبخشی و پژوهشی پرستاری است که مسئولیت نظارت مستقیم بر ارائه خدمات تشخیصی، بالینی و مراقبتی را بر عهده دارد.

شرح وظایف سرپرست پرستاری براساس اصول مدیریت و با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو مبتنی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح زیر می باشد:


۱. نظارت و کنترل مستمر بر رفتار شغلی کارکنان تحت سرپرستی (رعایت مقررات اداری، رعایت ضوابط کاری و اخلاقی و نظایر آن)
۲. نظارت و کنترل مستمر بر نحوء ارائه خدمات بالینی و مراقبتی مبتنی بر شواهد و استانداردها با استفاده از ابزار مناسب (چک لیست و نظایر آن)
٣. بازدید مستمر از واحدهای مرتبط به منظور حصول اطمینان از حسن ارائه خدمات و ارائه گزارش
۴. ثبت حوادث و وقایع غیرمترقبه و تهیه آمار (بیماران بدحال، پذیرفته شده، ترخیص، اعزام (موقت/ دایم) و فوت شده و ارایه گزارش به مقام مافوق و همکاران در شیفت بعد جهت پیگیری
۵. مشارکت در ارزشیابی مستمر کارکنان پرستاری و مامایی بر طبق عملکرد و رفتارهای شغلی و اخلاقی
۶. تهیه و تنظیم گزارش بازدیدها از نظر کمی و کیفی از وضعیت موجود گیرندگان، ارائه دهندگان خدمت و عملکرد واحدهای ذیربط
۷. ارائه پیشنهاد بودجه به مدیر خدمات پرستاری در مورد نیازها و الویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری
۸. همکاری با مدیر پرستاری در تنظیم و تدوین اهداف کوتاه مدت، میان مدت، بلندمدت
٩. همکاری با مدیر خدمات پرستاری در تعیین خط مشی ها، ارزیابی ها، توزیع و انتصاب نیروی انسانی، آموزش و فعالیت های مرتبط
۱۰. شرکت در کلیه جلسات برنامه ریزی شده تعیین شده توسط مقام مافوق
۱۱. پاسخگویی به مراجع مختلف در رابطه با مرکز با توجه به اختیارات و مسئولیت ه
۱۲. مشارکت در شناسایی نیازهای آموزشی کادر پرستاری و ارایه گزارش به مدیر خدمات پرستاری و هماهنگی با سوپروایزر آموزشی جهت آموز
۱۳. مدیریت برخی از داروهای خاص از جمله داروهای مخدر در طول شیفت بر حسب خط مشی بیمارستان
۱۴. مشارکت در برنامه های ارزیابی بیمارستان

 


مسئولیت:


۱. شرکت در کمیته های بیمارستانی بر حسب دستور مقام مافوق
۲. مداخله و تامین شرایط مناسب در زمان بروز فوریت ها (تامین نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و نظایر آن)
۳. هدایت مستمر کارکنان پرستاری در جهت ارتقاء سطح کیفی مراقبت های پرستاری
۴. همکاری و مشارکت در ارزشیابی کیفیت ارائه خدمات پرستاری
۵. کنترل و نظارت مستمر بر چگونگی مصرف و نگهداری دستگاه ها و تجهیزات
۶. تشخیص نیازها و مشکلات موجود در واحدهای مرتبط پرستاری (کارکنان، مددجویان، محیط و نظایر آن.) و اقدام جهت رفع آن
۷. ارائه راهنمایی های لازم به کارکنان پرستاری و گروه های وابسته، کمک و حمایت از آنها
۸. هدایت کارکنان در انجام وظایف محوله
۹. رعایت قوانین و دستورالعمل های علمی، اداری و اخلاقی

 


 

اختیارات:


۱. توزیع کارکنان کادر پرستاری و مامایی براساس توانایی ها و نیازها در واحدها و شیفت های مختلف در صورت لزوم
۲. هماهنگی در نقل و انتقالات بین بخشی و اعزام و یا ارجاع بیماران
۳. تامین و ایجاد شرایط مناسب و اقدام در زمان بروز فوریت ها (تامین نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و نظایر آن)
۴. پیشنهاد به مدیر پرستاری در انتصاب و انتقال کارکنان
۵. برنامه¬ریزی و هماهنگی در پذیرش و ترخیص مددجویان
۶. مسئولیت کلیه امور مرکز در زمان عدم حضور مسئولان ارشد (ریاست، مدیریت، مدیر پرستاری و نظایر آن)



تنظیمات قالب